MIN träning

Egentid!

P1090906

En timme på cykeln är nog bästa egentiden man kan få med en fyra veckors kille hemma. Så mycket längre än så vill varken jag eller Albin vara ifrån varandra.

För mig krävdes dock en del träning och tålamod bara för att komma upp på cykeln efter förlossningen.

Magen försvann när Albin kom ut men det betydde inte att jag hade någon kontroll över den. Så länge magen är stor känns det helt naturligt att den är otymplig och inte går att använda. Betydligt läskigare är känslan efter förlossningen när man testar att dra in magen och ingenting händer.

bild (2)Stor mage kan agera bord. Så mycket mer än så klarar den inte av..

Tre dagar efter förlossningen drar jag igång träningen. Passen är inte längre än fem minuter men ger så mycket; Att sitta på en stol och dra in magen i 10s, knipövningar blixtlåset, ryggliggande huvudlyft..

Följer MammaMage-appen slaviskt. Så spännande när en ny nivå låses upp. Dra in magen utan ryggstöd, hur ska jag klara det? Magtunnel? Det är ju helt omöjligt. Måste dubbelkolla med Daniel om det verkligen går..

Så det var först när jag började återfå kontrollen över magen som jag vågade jag mig på cykeln. För svag för att paddla fortfarande och löpning kommer jag vänta med ytterligare några veckor. Men cykla räcker gott den timme jag har för mig själv på dagarna.. Då är det en glad svettig morsa full av endorfiner som längtar hem till grabbarna!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *